مدیریت و بهره برداری مراکز تجاری یک پدیده رو به رشد و در حال تکامل است. تعداد مراکز و بازار های تجاری خرده فروشی به سرعت در تمام دنیا در حال افزایش است به همین علت بهره برداری صحیح و کارآمد مراکز تجاری یک فاکتور بسیار مهم در رونق گرفتن و بهبود عملکرد مراکز تجاری در سراسر جهان شناخته می شود.
مدیریت و بهره برداری مراکز تجاری شامل موارد زیر می شود؛
- موقعیت
- منطقه بندی مرکز تجاری
- تبلیغات و بازاریابی
- خدمات و امکانات
- مدیریت مالی و حسابداری
بخش سوم :
-
خدمات و امکانات
خدمات و امکانات مراکز تجاری می توان به مواردی همجون؛ پارکینگ ها, امنیت, دستگاه های خود پرداز و کارتخوان, تشخیص آتش سوزی, مدیریت انرژی, تدارکات, روابط عمومی, سامانه راهنمای مشتریان و … اشاره کرد.
از شاخص ترین خدمات و امکانات در مدیریت مراکز تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد؛
- وب سایت و اپلیکشن معرفی مرکز و خدمات
- راهنمای مشریان و روابط عمومی
- بخش بندی, هدف گیری و تعیین موقعیت (STP)
- تخفیف در خرید و بهره مندی از مزایای دیگر برای مشتری
- کنترل ترافیک
-
مدیریت مالی و حسابداری
مدیریت مالی, کسب و تامین نیاز مالی و مدیریت دارایی مرکز تجاری را برعهده دارد, علاوه بر این موظف به شناسایی و مدیریت ریسک مجموعه می باشد. مدیریت مالی مستلزم برنامه ریزی دقیق جهت کسب اطمینان از جریان های نقدی در مرکز تجاری است که این امور شامل موارد زیر می شود؛
- سیستم حسابداری و پیگیری بدهی ها و فاکتور ها
- بررسی دریافت ها و درآمد های مرکز تجاری
- ساماندهی منابع برای حسابرسی کارآمد و موثر سالانه
منبع : www.amirriazi.ir